en ytlig baksida

2kommentarer

När jag kom hem med bussen var jag fett varm och svettig. Mina finnar ploppade upp och prydde mitt bleka ansikte i solen. Jag säger bara; buss-utan aircondition= ingen bra combo! Jag var tvungen att gå med linne upp till farmor. Visst är det härligt när vädret tillåter detta!? Dock var det mindre härligt att spegla mig i Garvarens fönster på väg upp till farmor. FYFAN jag har haft panik på mitt utseende hela dagen idag, onödigt jag vet. Jag får det emellanåt, någon gång i månaden sådär. Jag vet inte, jag kanske har lingonvecka eller något? Har ingen koll eftersom jag numera slipper den skiten efter att jag satt in p-stav. Hur som helst, i Garvarens spegelfönster såg jag en tjock, kurvig, skarrig människa. Är det tillåtet att vara så rå mot sig själv? Well, det var iaf den bittra sanning jag såg. Min rumpa var fan huge.. Min mage har jag inte tyckt om på länge, men mina armar och ben!? Till och med dom såg tjocka ut... Jag har alltid varit rädd för att bli tjock. Det har jag varit enda sedan barnsben, dock har jag aldrig behövt banta eller ändra mina matvanor då jag aldrig gått upp i vikt eftersom jag då hade en sådan pass hög förbränning. Den lyckan har jag inte alls idag. Min kropp har vant sig över att äta mycket eftersom den tidigare behövde det. Idag behöver jag inte alls alla de kalorier jag stoppar i mig, men äter jag inte som jag brukar, blir jag helt cpstöd typ. Sedan har vi det där godissuget. Gick in på Hemköp och kom ut med apelsiner och ett pkt vindruvor! var lite stolt för en stund. Det är fan inte lätt att välja den nyttiga sidan när alla affärer omges av massa jävla godis som jag älskar. Dock blev jag bitter igen. Här går jag och försöker vara nyttig, men till vilket pris? Har inte ens råd att köpa KRAV-märkt. Nu har säkert barnarbetare slavat med att plocka ur kärnorna från vindruvorna eller riskerat sina liv med farliga besprutningsmedel. SUG! Jag förstår inte hur jag har orkat med att träna, plugga, festa, rida och umgås med kompisarna. Idag hinner jag endast med hästen känns det som och ibland skolarbetet. Träning har jag skitit i fullständig. Dumt. Mycket dumt. Tränar man inte, så ska man fan inte klaga på att man är tjock... Den enda träningsmotivationen jag har nu är inlines. Kanske dax att ta sig ett åk? Jag vill göra en förändring. Typ slinga håret igen, men såklart ska man behöva bli lack på det också. Denna gången för att ha köpt en hårfärg för 150 spänn på HM, när den bara kostade 99 kr på Hemköp... En liten skitgrej som pricken över i:et wohoo! Jag kan dock vara mycket glad över något. Jag fick tillbaka 10.600 kr från skatten och dessutom fått tillbaka min rapport med ett G. Nu är AOU kurs 3, genomförd. Det glädjer mig mest nu i sanningens
stund.

2 kommentarer

Lisa

11 Apr 2011 21:53

Du har helt fel tänk Sannie!! (säger jag som tänker likadant!! haha)

Jag tycker inte du är tjock! Jag tycker du är snygg! Fotogenisk som få är du också!

Jag förstår inte heller hur du orkar plugga, ha häst och sköäta den, umgås och ens tänka på att träna. Hade jag pluggat din linje hade jag inte orkat med ens det! Jag tycker du är duktig iaf :)



Har lärt mig att man ska säga vad man tycker, och jag har bestämt mig för att säga det! Både snällt men också endel negativt, dock kom jag inte på något negativt till dig, lucky you :D

sannie

11 Apr 2011 22:59

Tack Lisa! Ja jag vet det är så dumt att tänka så... Jag brukar inte göra det, jag brukar tycka om mig själv och min kropp (oftast) haha.. Men ibland så får man sånna där skitgrejer på huvudet. Tack för dina fina kommentarer, man blir glad :)!!! Du har rätt man ska vara positiv, man kan välja hur man vill må!!

Kommentera

Publiceras ej