en svamphistoria

1kommentarer

Jag satt och läste lite på Lisas blogg, att hon skulle ut och plocka svamp. Då fick jag plötsligt fram en rolig händelse i mitt arikv i hjärnan. Det var en solig dag och jag skulle ut på promenad med en tant på jobbet som för övrigt är sjukt dement (tur är väll det med tanke på händelsen!). Iaf gick vi ut och hon fick syn på svamp. Med ett glädjande besked skrek hon; "titta, här växer det svamp". Jag gick sedan fram och kunde skåda två små röksvampar (trodde jag).
Jag försökte leka förståndig och talade så malligt fram att det var minsann röksvamp! "kolla här" ( och så trampade jag på svampen, men ingen rök kom. Tanten tittade förvånat på mig. Jag trampade på svampen en gång till för det var ju verkligen röksvamp!? Men icke. Istället fanns det nu två mosade svampar och en äcklig gympadojja. Tanten höjde ena ögonbrynet och gick sedan vidare.. Hon måste tyckt jag var helt dum i huvudet!!! Hon som älskar naturen och är emot förstörelse... Vilket bastard jag e... :(
Om ni hade sett hennes face så hade ni också skrattat. Iaf nu efteråt.

1 kommentarer

Lisa

04 Aug 2011 23:59

Haha! Kul att ja kunde locka fram denna händelse!! Ja fick då mig ett gott skratt utan att se hennes ansiktsmin på riktigt ;)

Kommentera

Publiceras ej