efterlängtad?

0kommentarer

shooo mina vänner! Först och främst vill jag ursäkta min dåliga uppdatering av mitt händelserika liv, abooo!
Anledningen till det absoluta failandet de här veckorna har haft sin utgångspunkt i det som kallas för hemtenta. I ca tre dagar slet jag med helvetet och lyckades endast ha kontakt med min familj, häst och Facebook! Även om hemtentor oftast fucka upp saker som sker under den betydelsefulla fritiden, så har jag trots omständigheterna kunnat softa och ta till vara det som jag kallar för att leva livet! What a heck, jag är 20 bast och vid den ringa åldern är det erfarenheter man behöver för att utvecklas till människa och bygga på sin identitet! Lördagskvällen tillbringades hemma hos Håkan (en gammal arbetskamrat). Det var en mkt trevlig kväll med öl i mängder. Längesen man päste på det där viset, utan att gå ut och vaska sina cash på inträden, klädinköp och fyllemat.
Söndagen därefter började på biblioteket med en bakfylla som var helt okej och med ett härligt gäng som alltid får mig att visa övre delen av tandraden. Vi blev färdiga med vårt grupparbete eftersom vi är sånna jobbiga pluggisar, asså shiiiiiiit!
En perfekt helg trots enkelsiffrigt konto.

Det blev alla hjärtansdag, Sannies mest hatade dag. Känner mig alltid som ett efterblivet offer som sitter hemma och ruttna bort framför datorn samtidigt som man överväldigas av kommentarer som "jag älskar dig" eller "jag fick de och de" på allas statusuppdateringar. Tur att man kan hämta kärlek från andra källor när friheten svider, medan alla kärlekspar kan käka sin jävla choklad och bli FETA! (Varning för kryddad text!). Musik är min kärleksdrog, den ger mig skönt mood, avkoppling och en smula Crazyness.
Den pågående veckan har kännts dryg och flummig. I måndags försov jag mig så jävla hårt efter att ha suttit uppe långt inpå natten och läst bloggar, men också bearbetat information som är viktig att ha till hands. Tisdagen bjöd åtminstonde mig på en minst sagt spännande föreläsning om kommunikation. (Kommunkation läste jag på gymnasiet och det var mitt absoluta favoritämne). Även om universitetes föreläsningar förgås med mer standard, så blev jag ändå rörd ett tag. Jag blev hypad som tusan av det hon sa och då  tänkte för en kort sekund att "Jaaa jag ska bli psykolog, thats my thing!" Trots denna underliga uppenbarelse, så förstod jag att läsning om teorier och olika filosofer och forskare går nog fetbort.. I mitt nästa liv ska jag bli programledare eller skådespelare, det bara är så.
Något som är säkert är att jag idag inte ska plugga ett skit. Jag orkar inte. Jag vill inte. Jag har ingen motivation. Jag behöver en bra film tror jag. I helgen blir det MALMÖ för att träffa JP <3. Vi har så mkt att återuppliva! Det ska dessutom bli så skönt att träffa det sköna folket där ingen av oss är perfekt eller korrekt. Sedan i Mars väntar Helsingborg med saknade vänner och möjligtvis Danmark!
Vill avsluta stundens glödande skrivning med att rikta ett tack till min familj som jag ibland har en förmåga att värdesätta för lite. TACK som fan för att jag fick min pappas självsäkerhet, spontana medvetande och ett sinne för humor. TACK som fan för att jag fick mammas kämpaglöd, säkerhet i nya situationer och brinnande hästintresse. TACK som fan till min bror som finns vid min sida hela tiden.
Puss och k!

Kommentera

Publiceras ej