Helt off!

0kommentarer

Hola bitches!

Sannie har inga tår längre. Jag har inte haft känsel i dom på typ 5 h.. Förklaringen till detta ha att göra med min vistelse i ridhuset idag. Det är svinigt kallt ute! Varför kan inte hästar fungera som typ björnar och gå i ide när de är kallt? Hade varit perfekt hehe!

Annars då? Jo lite smålack. Har med spänning gått och väntat länge på att det ska bli den 25:e(CSN-BIDRAG) kommer då... och eftersom jag har varit torskad i typ 3 veckor, så hade det inte varit fel med lite pengar ;) Det stora problemet är nu alla fuckin utgifter som komma skall. Mamma gjorde just en snygg suprice till mig. Hon menar att jag ska bidra med en slant till hästen och dess utgifter. USH skjut mig! Jag som hade bestämt så mkt roligheter... En kamera, tatto, kläder, skor, ridkläder, hälsosaker... Detta är endast en illusion :( busskort 700kr, räkning 400kr skuld till pappa 200kr mobilräkning 200kr, kontantkort 100kr mm. Ibland undrar jag varför jag började med ridning? kunde jag inte bli grym på fotboll eller någon annan billig sport suck.. BAAAH JAG VILL VARA OBEROENDE!!!


Dagens grej: Vi ska egentligen ha köpt två skönlitterlära böcker. Kirre & hoppas du trivs bra i fängelset. Jag har inte gjort det.. MEN när jag kom till pressbyron idag så såg jag till min stora förvåning att ena boken fanns där, så jag köpte den(var tvungen att övertrassera mitt konto dock). Hur som helst började jag läsa boken och även fast jag har hört bland många lärarstudenter att boken är konstig så tkr jag den var helt jävla fantastisk!!!  "hoppas du trivs bra i fängelset" tar i början av boken upp mkt hur de utsatta personerna känner sig med att ha en nära bestående med missbruksproblem. Jag gillar upplägget som tusan! Jag är själv lite finurlig+jobbigidiot och tänker ofta högt för mig själv samt reflektera sönder saker. Är man inte sådan som person, kan jag förstå att det är svårare att hänga med i svängarna.Den här boken ska faktiskt läsas ikväll.

HELT OFF? ja så lyder ju faktiskt dagens rubrik.. Helt ärligt är det ett riktigt skönt band som sjunger reaggelåtar på skånska. Timbuktu som hos mig även är en personlig favorit samverkar även i vissa låtar. Just nu spelas låten "monstret" hela tiden. Här kommer ett stycke ur texten:
Men om man tänker helt snett så landar man skevt,
och när man gräver sin grop så ramlar man ner.
Men om man sätter ett frö så växer nåt snart,
och när man släpper det fritt så tar det ju fart.




Hej hopp/Sannie
Vad tycker ni om låten?

Kommentera

Publiceras ej