Tankarnas gränder

1kommentarer

Igår rullade bilen mot Malmö med två goda vänner och en resterande pojkvän. Med bra dunk & Sound  i bilen fanns det inga som helst problem att tagga till... Det var en skön kväll. Jag fick en såndär önskefylla typ. En fylla där man uppnår syftet med att släppa loss, prata allvarligt snack, livets spelregler, nya bekanskaper och dricka alkohol som utan några problem slinker ner i magen, UTAN att man mår dåligt och spyr samma kväll. Istället går man på högvarv hela tiden och få vara med om både drama och sinnesro- det gillar Sannie.


JP är min bästa festkompis tror jag. Hon bidrar mer än ofta till efterblivna svar och frågor. Hon är unik den kvinnan. Jag gillar henne mycket för att hon vet vad hon står någonstans på jorden. Vilket jag ser som en viktig egenskap. Jag har aldrig svårt att släppa loss tsm med henne och hon är precis som jag en damn hot partybrutta!

Nu till kvällens ytligheter. Under kvällen befann jag alltså mig på en hemmafest beläget ute på landsbyggden. Det var en riktigt lyckad fest må jag säga. Precis i min smak förutom vissa undantag med lite musikmix osv haha! Alla kan ju inte gilla house ;) Folket var tjockt nice. De är öppna, sociala och givmilda. Dessa egenskaper hittar man då fan inte i Ljungby precis. När kvällen började lida mot sisådär kl 3 var folket fortfarande kvar, även om festen började bli utdragen. Jag av någon anledning kände nog ett visst behov av att stissa ner i form av lite skön reagge/house, så det var väll antagligen därför jag och Linus hängde och var uppe ända till kl 6 på morgonen haha! Den avslutningen på festen kunde verkligen inte bli bättre. Den mannen och jag pratade om sjukt intressanta grejor. Det var allt mellan himmel och jord typ. Samtidigt som vi drack ngt slags sjukt gott tee lyssnade vi dessutom på fet musik. Jag har aldrig heller vaknat upp och känt en sån sjukt bra väckning som att vakna av att musik från datorn spelas.. Där ligger jag Sannie, fullt påklädd med min salsaklänning och har äckliga svarta, håliga strumpebyxor! 3 h sömn... Jag trodde att jag sovit i ett år typ, sov som en stock!



Morgondagen bjöd på så sjukt mkt flummigheter så det var äckligt. En riktigt bra bakfyllemorgon helt enkelt. JP stekte pankakor och jag diskade. (Sjukaste berget av disk ever!). Vi åt kladdkaka, jag åt chips, vi tog donken på vägen hem, jag åt kyckling och pommes när jag kom hem, OCH nu mår jag skit haha! Dessa hemska gifter måste uuuuuuuut från min kropp, för att inte tala om alla kalorier! Hummm ehhh aaa eee. Jag får paaaaaanik här hemma. Jag vill inte bor här.. Jag vill bort från skogen, träffa nya bekantskaper, satsta med hästen på ett annat place. Pengar är inte allt, men det är en stor del. Särskilt om man sedan tidigare har varit van vid att det hela tiden rullar in på kontot. Men aaa uppenbarligen så finns de väll en tjusning med det också, ljuva svenssonliv!

"Så simpel som jag är
Kan jag inte förstå
Hur jag ska bära mig åt
För allt blir fel
Och hur du ser på mig
Stämmer ganska bra
Med hur jag ser på mig
"- VAPNET

Jag har råkat få denna truddilutt på hjärnan och den vill inte slutas spelas. Den har egentligen ingenting, men introt är så skönt och jag blir high on life även om texten till viss del innehåller depp.



Här har vi en del av gänget. Senare änlände det en större drös.
Temat var mexican night! Jag skippade dock tequilan-TACK GODE GUD FÖR DET!!
Tycker inte ni åxå jag ser ganska cool ut sådär? Lixom jag håller ju en 7,0 i handen, halllååååeee!?





Ey PS: Vafan skånejävlar.. Jag har glömt alla sköna slanguttryck med skånsk dialekt taget direkt hämtat från gangstars paradice!! Dock tro ja inte ni har glömt Sannies budord... Eller?


Puss och kram! Jaaa vill ha sportlov som alla andra kidz :(

1 kommentarer

JP

23 Feb 2011 19:37

hahahaha, så roligt skrivet. Riktigt bra kväll! hoppas du kommer ner snart igen :D

Kommentera

Publiceras ej