knepigt folk

0kommentarer

knepiga människor finns överallt och man kommer aldrig undan från dom. Jag vet själv att jag umgås med katigt folk. Då menar jag hästfolket. Jag tycker dom är speciella på både ett positivt och ett negativt sätt. Oftast är vi målmedvetna och drivna, aktiva och självständiga, men förutom det finns det helt klart en hel del OBS!.  Precis som det gör i alla andra sportmänniskor eller aktiverade...för att inte tala om hockeyfolket, fotbollsfolket, estetfolket and so on. Vad jag ville komma fram till är bland annat; 1. Avundsjuka 2. ytlighet 3. egotrippade. Dessa mindre bra egenskaper tror jag alla inom hästsporten har erfarit någon gång (jag själv är säkert inte bättre). Detta är iaf något som gör mig jävligt bitter. Jag hoppas verkligen att jag inte är sån. Jag menar vem fan bryr sig t e x om man ha en ridjacka från Börjes och rider hemma i? Inte jag iaf... Men jag lovar att det finns folk som uttrycker sig såhär typ om man frågar om dom köpt ny jacka; " aaa jag köpte den i falsterbo".  who gives a!? okey, jag är ett märkesfreak i många avseenden men det handlar absolut inte om att jag ska visa upp mig eller hävda mig på något sätt. Ibland känns det nästan som att en del hästmänniskor ska vara lite tvärtom och typ säga emot hela tiden? Vad beror det på? Är det för att alla som håller på med hästar har varit mobbade som små eller.. Jag tro fan det... Det är därför de måste hävda sig så mycket och vara aviga på ngt vis. Själv e man ju perfekt. nat.

Kommentera

Publiceras ej