gråt inte över spilld mjölk.

0kommentarer

Idag har jag jobbat med två olika sockar. En grå & en färgmönstrad strumpa med blommor på. Anledning? Sockorna blir helt spårlöst försvunna när de hamnar i tvätten...  Men det e lugnt. En tant vågade inte säga ngt till mig först, men sen berättade hon för mig och hon trodde det var modernt nu! Yeeey.
Det är kul när tanterna kommenterar mitt fina pannband jag har  i håret (inköpt när man gick åk 5!). "åh vad fint".
Varför jag använder det? Jag har så fett hår, för jag orkar inte stiga upp vid klockan 05.30 på morgonen för att duscha...
Men själva hederspriset idag får faktiskt min jämngamle arbetskollega som lyckades glömma att dra handbromsen när hon var på besök hos "Asta" som bor mitt ute i skogen. Då rullade bilen ner i diket och plöjde ner två brevlådor. Fan vad pinigt! Jaja hon bjöd iaf Asta på en ordentlig show, jävle kallabalik de blev.. Bilhelvetet ville ju inte upp och Asta ville ringa sin son och han bor ju typ 100 mil därifrån. Men bilen kom upp och sen ska kommunen sponsra med två nya brevlådor och allt blir frid och fröjd. Det där kunde lika gärna hänt mig, så typiskt alltså!
Nu ska jag packa inför imon. Ush orkar inte det. Hade velat mysa ner mig i träningsoverall och bara va. Just det, jag ska bada också.. HejDÅ!

Kommentera

Publiceras ej