aslack!

0kommentarer

Fyfan! Jag är inte den typ av person som brukar anses som kaxig när det kommer till konflikter. Jag är nog mer den personen som drar mig undan eller dra ett streck över och saker och ting. Anledningingen brukar oftast vara att jag inte kan vara arg på människor särksilt länge. Oftast slutar det med att jag beskyller mig själv eller skrattar åt händelsen. IDAG däremot har jag varit fly förbannad.  Jo förstår ni, jag ska försöka göra en lång historia kort. Jag har gjort 4 omeximinationer i paddling. (jag vet det låter som jag är värsta retard, men wtf!) och nu skulle jag göra min sista. Jag hade förberett mig på detta eftersom jag faktiskt gått in för paddlandet skapligt då jag läst litteratur och offrat ett antal busstimmar och virse versa för att paddla lite tråkig kanotjävel! SÅ vad händer när jag och mina kompisar drar ner för att fullfölja vårat failande? Gubbjävlen failar oss igen, med ett sådant idiotiskt utlåtande så jag kunde inte knipa käft. Jag hade bra lust att dra paddlen i skallen på honom, för han var helt jävla bäng! Nu helt plötsligt skulle vi paddla på tid, vilket inte har gjorts tidigare. Såklart kom vi inte in under rätt marginaler trots att jag och Jonte lyckades ta oss runt sicksacken, runda bojen och backa. Allt kände så solklart och så får man höra hans fruktansvärda stämma säga; "Ja det där gick ju inte så bra, ni är välkommna den 9:e Juni". Då brast det för mig. Jag började grina, sedan talade jag minsann om vad fel den där gubben hade. Jag VET att han redan från början hade bestämt sig för att vi INTE skulle klara eximinationen denna gången. Det känns (och det räcker) som att han har ett personligt agg mot oss. VARFÖR mot mig? Jag är lixom ändå serrös vad det gäller skola. USH jag orkar inte ens tänka på saken. Något som gjorde mig ännu mer sur var hur han bemötte mina vänner. Jag vet att dessa personer kanske inte säger dom mest brighta sakerna ibland, men dom är förhelvete fortfarande människor! Och bara för att man är lärare kan man faktiskt inte kläcka ur sig vad som helst. Det är då man märker vilka lärare som är profesionella, vilka som har den där förmågan att kunna ta varje individ och utgå från varje individs förutsättningar. Precis som de två wannabeeinstein-lärarna sa "Man kan inte vara talang på allt". NEJ har jag påstått det då!? Idioti. Vafan alla kan inte rida, alla kan inte vara bäst på basket, alla kan inte åka supebra skridskor och alla kan inte PADDLA med korrekta rörelser eller under tidspress? Vafan lär er att se människorna bakom innan ni kategoriserar folk.. Som lärare vill man väll att sina elever ska klara sina prov, klara sin skolgång, gå därifrån med ett leende på läpparna? Det vill åtminstonde jag att mina kommande elever ska göra.. Eller har jag missuppfattat hela grejen med att vara lärare? Dessa eximinatorer verkar endast vara ute efter att stjälpa folk och det tycker jag personligen är ruttet.
Och den här då" Jag förstår att du är besviken eftersom du väljer att kalla mig lille vän". KLART som fan jag är besviken över att misslyckas varje gång på en sådan skitsak som paddling!?... Begreppet "lille vän" är ändå JÄVLIGT snällt om man jämför vad han stod och sa mot mina vänner och de övriga som inte klarade paddlingen... FYYY för sånna människor.
Som tur var gjord mina vänner mig glad igen. Vi grillade och satt i solen och jag har till och med fått färg i fejjan! wihoo röd som en tomat! TACK för allt kommer sakna Campus och alla andra underbara som gjort min skoltid så spännande <3

Kommentera

Publiceras ej