En blivande pedagogs tankar och funderingar.

0kommentarer

Idag på praktiken kunde man inte låta bli att förundas över alla elevers kreativa och intensiva tålamod! På No:n skulle nämligen femmorna få göra klart sina modeller av byggnader. Alla går in fett mkt inför det och de verkar asroligt att hålla på med. Det är nästan så att jag själv kan känna att fingrarna kliar och att jag också vill mecka och greja. Ställer självklart frågan till mig själv: Varför fick vi aldrig göra sådana roliga saker?. Hur som helst appråpå elever med tålamod. Ett gäng höll på i 1h med att göra ett hål i en petflaska, men flaskan ville verkligen inte ge med sig. Det var svårt att sluta skratta när eleverna tagit in hela styrkan av både lärateam och de övriga i klassen, men ingen som lyckades få flaskan att ge med sig. För övrigt har jag idag konstaterat att hela "min" klass HATAR Justin Bieber. Jag skojar inte, jag menar ALLA gör det.. Till och med flickorna. Hmmm, jag som tycker den killen är charmig och söt! Bäst att jag kniper igen min trut så att inte jag också bli hatad...
I övrigt har jag trots min tunga omotivation åter igen tagit mig till stallet. Där fick jag istället tillbax gnistan och jissus vad roligt det var att rida idag. Elmer var jättefin och äntligen fick jag lite rytm, så att jag själv kunde slappna av och tänka på min egen sits och hållning. Nog om hästtjat, jag vet att ni inte gillar det ;)!.
Dagens jobbiga: Har hamnat i en farlig morgonsyssla som heter jagköperkaffeochbullepåStatoilvarjemorgon..
Puss på er & tack för att ni läser min blogg. PS: Jag lova och bjuda er på lite mer spännande skrivning. Vem vet kanske till helgen? Då bruka jag lyckas som bäst.. Alla Ljungbybor ska ut och se på Johnossi. Det tänker jag banne mig inte göra! Trotsar strömmen I think ;)

Kommentera

Publiceras ej