Folk är mediakåta.

0kommentarer

Hej på er. Idag ska jag berätta för er vad min rubrik syftar på. Nämligen det heta ämnet Facebook! Visst är Facebook en riktigt bra sida, då man kan behålla kontakter och enkelt veta vad ens vänner och bekanta gör på dagarna. Givetvis är det roligt att se alla bilder folk lägger ut och hur roligt liv alla ser ut att ha det. Det som stör mig mest är nog alla statusuppdateringar om deras perfekta liv. Klart de få skriva vad de vill, men jag har märkt att jag få psykbrott när jag läser all skit. Jag har därför infört den facebooksfria-dagen this day!. Det kommer inte bli lätt, men om man själv märker att man mår skit av allas statusuppdateringar och inser att man vill ha allt som alla andra har, men som man inte kan få, JA då ska man direkt tagga ner lite på facebook.  Jag har aldrig påstått att jag är perfekt. Jag kan själv längta efter att få skriva "nyss sprungit 5km" eller "VG på tentan" eller typ "är på spa med världens bästa vänner" osv osv.. Det är däremot ingen som skriver om "Oj, jag hade ett onenightstand igår, vi glömde kondom" eller "ska dra och ta en joint nu" mm. Okej jag är medveten om att detta kanske inte var världens mest bästa exempel, men jag hoppas ni hajar min vinkel? Jag menar varför måste folk hävda sig att anses som perfekta hela tiden? Ingen är perfekt eller korrekt, inte ens jag! Hehe. Kort sagt en person som Sannie upplever sitt liv som meningslöst när hon inte kan bortse att alla personers statusuppdateringar är kryddade till max för att det ska låta bättre. Om jag hade varit inloggad på facebook idag hade jag skrivit såhär:
"Är fett trött för jag har inte fått sova ut i helgen. Nu ska jag ut till stallet och det är jag inte alls sugen på. Jag vill bara gräva ner mig under täcket och hoppas på att någon annan kan ta hand om den fyrbente idag. Dessutom har jag kroppsnoja. Jag ställde mig på vågen idag och har blivit FET"
Sådär kan jag ju dock inte skriva, utan att folk ska uppfatta mig som att jag har tröttnat på hästar eller har
ätstörningar eller hemska sömnsvårigheter.
Ordet mitt. I want to be fit!/Sannie

Kommentera

Publiceras ej