Majsdag!

0kommentarer

Hej! Startade dagen med praktik såklart! Det är alltid trevligt. I morgon är det dax för mig att hålla låda. Min tanke är att eleverna ska få diskutera och analysera ett filmklipp som behandlar "Bemötande". Jag älskar sådana ämnen som t e x Livsviktigt, eleverna kommer oftast med kloka och intressanta funderingar. Jag borde kanske börja planera in lite i detalj? Aja lyssnar musik så länge ;). Annars har dagen bestått av en massa kaffe och mat. Jag körde ut till stallet och tillbringade några timmar åt min häst. Meningen var egentligen att han skulle vila idag, men eftersom jag har big plans på fredag får han vila imon istället. Tanken var att jag skulle ut och gå med honom i skogen, men tack du gode för att jag INTE gjorde det. De arma små barnen a´l a stall-ligan tog sig ut i skogen och stötte på en älgfamilj. Hade herr Elmer Wood fått se dom, hade han nog kissat på sig.. Jaja, för att jag gick med honom i paddocken innebar inte detta att dagen vart riskfri! Lilla Sannie var ett nöt och tänkte att den gråa springaren var en trött sådan, då han gått hårt fem pass i rad denna veckan inkl. hoppat. Jag började med att longera något varv i linan och då yttrade sig ett och annat dampspel. Skit i det tänkte jag och skulle hoppa upp. JAHA vad händer? Hästakraken får världens sadeltvång och bockar sönder! :( Först stegra sig mot stjärnorna för att sedan lägga till med en brall sisådär fem ggr på raken(Med Sannie på ryggen utan stigbyglar) BUT IM ALIVE och höll mig kvar!!! Dumt av mig, men efteråt gick han riktigt fint trots allt. Nu hade jag vanligtvis behövt en springtur, dock så har min höft strejkat så jag kör en PW istället. På fredag (imon) Ska jag och Mixxen dra till campus och förmodligen göra Stallarna osäkert! Så länge kan ni få höra denna mysiga låt från Veronica Maggio:

Kommentera

Publiceras ej