Traditioner assa!

0kommentarer

ahhhhh. Assså shiiiiiiit! Gamla traditioner lever kvar i dagens skola. Varför måste alla mattanter vara så jävla bitchiga? När jag gick på astradskolan var dom banne mig inte kloka, typ skrek och gormade och puttade väck oss från köerna, tvingade oss att äta upp, räknade pannkakorna vi tog osv. Fatta dom inte att eleverna är hungriga som suttit och slitit med tråkiga uppgifter ända fram till middagen!? Hur som helst idag när ja käka kom en mattant direkt fram till mig.
mat-tant "Är du lärare?".
Sannie " aa, eller assa jag är lärarstudent"
Mat-tant"Okej, men då måste du ha matkupong"
Sannie" jaha, men det är väll bara betala och sen ge er kupongen, eller?".
Åh... Assa vad fan vinner dom på att säga till mig betala  maten i skolan!? Hade vart en skillnad om rektorn kom och sa till eftersom de kanske ta på deras kostnader eller ngt. Men hallå eller? En skvallerkärring till mattant! Dessutom slängs ju en massa av maten, tänk på barnen i Afrika! Eller tänk på mig som inte pallar ta med mig matlådor varje gång. TÄNK också att jag ha en PEDAGOGISK LUNCH med eleverna på skolan! Jag menar, ska man inte få ett skit i förmån för att man praktiserar? Jaja det är så det är. SNÅLLÄNNINGAR!
En mathunk hade jag velat ha om jag fick bestämma. Han kunde gärna få laga mat till mig när jag kommit hem från en kylig ridtur. Då kan han stå där med maten serverad och kroppen synlig. Risken finns ju att både mat och mannen blir uppkäkad. MUMS!

Kommentera

Publiceras ej