mors dag och overprotected.

0kommentarer

Jahopp efter en helg i Växjö och en kväll och morgondag i Malmö är jag mer en nöjd. Det var dock inte min familj.  Dom tycker tydligen att det börja gå utför för mig och att mitt liv kommer gå helt snett om jag fortsätter såhär. De är inte beredda på att betala min häst om jag ska fortsätta mitt festtliv i samma veva samt inte har några som helst mål med min ridning. Vad ska jag säg!? Det blir ju inte direkt roligare att komma hem under det bemötandet... Så jag antar att det är dax att ta tag i kragen nu dåra. Börja ta "ansvar" som ni så fint kallar det. Personligen tycker jag att ja sköter mig helt exemplariskt.. Jag kan snart ta lov från skolan i och med att jag klarat allt. Ska lämna in en inlämningsuppgift nästa vecka och den påbörjade jag faktiskt i Lördags när jag var i Växjö, så jag får faktiskt mer gjort än vad mina föräldrar tror. Dessutom har jag skött min häst till punkt och pricka när det gäller ridmöjligheter. De har rätt att mina mål har sänkts något och det handlar helt om att mitt självförtroende i just ridningen är förstört av ngn anledning. MEN bara för det vill jag inte sluta med hästar, vet inte hur många ggr jag fått förklara det för dom, men så fort jag gör något annat på fritiden kommer dom alltid med kommentaren "sälj hösten om du inte tkr det är roligt". Detta är jävligt frustrerande för mig att höra. Det får mig till att vilja flytta och vara självständig och bevisa ännu mer att jag kan klara mig bättre än vad dom tror. Det tråkiga är att jag inte får chansen att bevisa detta eftersom 1) jag får inte flytta, bara om jag säljer hästen? 2) De tror att mitt liv kommer bli "värre" än vad det redan är.  Jag själv ställer mig mycket kritiskt till dessa teorier eftersom 1) jag kommer inte har pengar till att festa så mkt 2) jag kommer få mer tid att plugga eftersom det inte kommer finnas ngt att göra i en 22 kvadrats lägenhet och skolan ligger precis i anslutning 3) jag får lära mig att priotera och betala räkningar. 4) Alla studenter tar lååååååååån 5) jag ser det som en fantastiskt möjlighet att börja om från scratch med min fyrbente, andra tränare och nya utmaningar!! Kände bara att jag behövde skriva av mig i skrivande stund. För snart ska jag nog ha ett givande utvecklingssamtal med min familj =) HEHE

Sammanfattningsvis har jag förutom föregående synpunkter haft en riktigt bra helg! Jag har träffat en nära vän
(jenny) som jag inte träffat på jättelänge och vi hade såklart mycket att genomgå. Jag har träffat nya, roliga, människor och dansat som aldrig förr. Dessutom har jag lärt mig mycket mer om större städer allt när det kommer till tåg, trafik, lokalsinne och samhälle i övrigt. TACK-det är sådant jag tar med mig till verkligheten.
Idag har jag hoppat elmer och det gick super, så jag är iaf gladish ändå!! Sedan ska jag väll tillägga att jag tkr om min familj trots allt. Hoppas min mamma blev glad för klockan jag köpte för mina sista stålar hehe.

Kommentera

Publiceras ej