När jag var ett grönt äppel

0kommentarer

Jag kom och tänka på en sak. Ibland när man går i affärer och ska handla och när man ska gå med i ngn såndär klubb? Ta t e x Scorett. För ett bra tag sen gick jag med i deras skoklubb. För att vara med skulle man skriva ned mailadress. Den enda adress som jag ens efterhåller är min hotmail dvs; [email protected].. Ja ni hörde rätt. Jag tror jag har blivit lite smått mobbad för den i hela mitt liv. Hur som helst, när jag skulle klottra ner min underbara adress så utgör expediten sig; "pesten? haha". Och jag ba: "aaa assa jag har haft den sen jag gick i tredje klass".
En annan gång när jag skulle handla på Åhlens tror jag det var, så hände samma sak fast ännu värre... Jag grämer mig lite åt att säga min adress nu för tiden, men kassörskan ville denna gången att jag skulle säga min adress och då blev det lite svårare. " Och din mailadresss, tack". Då försökte jag att bokstavera min adress så att PESTEN inte skulle bli så genomskådat och att MVG inte heller skulle bli det. " ehm, P... E.... S....T...E...N _ M... V... G...".
Kassörskan; Pesten_mvg? hahah.. "aaa". Då svarar hon mig med att hon tycker det är lika roligt varje gång när hon får höra en del individers gamla mailadresser. WTF, min mailadress är ju apserriös! Det finns faktiskt en logisk förklaring bakom den!!
När jag gick i tredje klass var det modernt att kalla varandra lite nicnames. Sandra är ju inte det lättaste namnet att komma på av, men Sannie har det ju så småningom blivit. Innan dess så umgicks jag mycket med en vän som hette Emmy. Vi var ganska störda under vår skoltid. Vi skulle iaf se en film om digerdöden och vad jag kom ihåg så spred det sig en sjukdom som förpestade människorna i samhället av ngt som kallades för "pesten". Hon drog genast slutsatsen att det skulle passa in på mig eftersom jag var lite av en pest och pina  att umgås med ;) hehe. Därefter tilltalades jag med Pesten av henne och hennes familj till och med haha. Ordet MVG har jag däremot själv kommit på i den bemärkelsen att "MVG" ska syfta till att Pesten är: Mycket, väl godkänt (att heta).
Så håll käften alla där ute som klandrar mitt msnnamn, det finns faktiskt en LOGIK bakom ;) höhö
När jag var ett oskyldigt kid.

Kommentera

Publiceras ej