polis, polis-potatisgris.

0kommentarer

Om det är något jag har respekt för så är det snuten. Varje gång jag ser en polisbil går tankeverksamheten till att tänka; Säkerhetsbälte, hastighet, alkohol, lyse på osv osv...  Detta är faktiskt helt jävla onödigt. Jag vet att polisen behövs i vårt samhälle och att dom gör ett bra jobb. MEN jag bara slår knut på mig själv varje gång jag möter en polis i uniform.  Jag har alltid tänkt att dom som blir poliser vill hävda sig på något sätt. Att det egentligen är rädda människor som tror de kan åstadkomma något bra genom att ta på sig en uniform och köra bil med sirener. Jag menar, vissa tror ju dom är värsta CSI hahaha... Nog om att det finns pissiga poliser, så finns det ju givetvis pissiga lärare, pissiga kassörskor, pissiga, industriarbetare and so on. Det är fult att kategorisera människor. Poliser behövs och dom gör bara sitt jobb. Jag kom iaf och tänka på en låt som jag lyssnade på under högstadiet/början av gymnasietiden. Jag tkr fortfarande den är skön, kanske inte lika mkt som jag tyckte för några år sedan men. Det var nog den där kvällen då polisen snodde en hel vodkaflaska som jag och Elin kämpat i en vecka att få fatt i som fått slint i skallen.

Kommentera

Publiceras ej