I en studentlägenhet

1kommentarer

det är så tomt, tyst och fridfullt idag. Man hör inte ens grannens jobbiga dunka-dunka musik, eller lägger märke till det högfulla kylskåpet som måste stängas av varje natt för att man ska kunna sova. Man hör heller inte några asiater springa i korridoren. Det enda som man hör är mitt sörplande när jag dricker kaffe och en otroligt knastrig gammal data.Man ser däremot mycket här. Från fönstrets vrå kan jag se två stora ekar som brukar se ut som spökträd på kvällarna. Sedan ser man lite buskar, frost, skog och en radda studentlägenheter där det bor blivande poliser.
(Det känns ju tryggt).  Själv sitter jag i zigenarsoffan som är röd, blommig och alldeles för nedsutten. På golvet ligger lite smått och gott. Vi har kläder, nytvättade kläder, skor, damm, popcornskal och potatisar. POTATISAR?- YES.
Men vad gör väll det. Jag lyssnar på whitney houston och känner mig jäkligt lycklig!!! Sannie

1 kommentarer

Lisa

16 Nov 2011 16:44

Haha visst göre! ;) Men snigelfart när det kommer till de kommer till den delen av livet, Niklas sitter och sjunger Kär å kååååt istället för kär å galen! Så ja tippar på att ja kan få vänta ett tag till... :P Haha!

Kommentera

Publiceras ej