Fan vad det är jobbigt att vara tjej

0kommentarer

och ha mens. För två år sedan ungefär satte jag in en p-stav i min arm. Den har till mesta dels bidragit med positiva egenskaper såsom; utebliven mens, inga menssmärtor, ingen viktuppgång och inte så farligt med akne.
Men nu på senare tid har det börjat strula. Jag har konstans mens och det är så fruktansvärt jobbigt och fullkomligt vidrigt! När jag blöder känner jag också av alla symtom! Där uppsvälld mage, humörsvängningar, akne och kramper ligger högst i topp. Jag vet inte vad jag ska göra åt saken. Jag har letat runt lite på internet om andra preventivmedel, men utan resultat och bra matching. Grejen är den att jag absolut inte kan gå på p-piller eftersom jag är så fruktansvärt slarvig och glömmer och ta dom. Dessutom går jag upp i vikt som sjutton av det. Jag vill hitta något som INTE gör att man går upp i vikt och INTE ger enorma blödningar.... Det enda rätta i det här fallet är kondomer. Men vilken student har råd med det? Tänk vad en årsförbrukning kostar!? Man är ju lätt uppe i många tusen även om man inte direkt är någon kåtbock.  Läste om spiral och liknande, men de kan ge deprissoner osv. Det vill jag verkligen inte ta eftersom jag har sjukt lätt för att bli deppig och har ärftliga faktorer i släkten med det. USH vad jobbigt det är att vara tjej.  Ska man bara gilla läget? Ha ont, bli svullen och efterbliven.. Tips!?

Kommentera

Publiceras ej