det är höst hos mig.

0kommentarer

regnet öser ikapp med vinden. Det är mörkt i mitt rum och man får anstränga sig för att finna rätt tangenter på datorn. En sådan dag då man bara vill mysa ner sig framför tvn med en kopp te och kolla film. Egentligen borde jag ut och röra på mig, men vädret säger istället att jag behöver en ungsbakad pizza och ett samtal från min särbo. Ja, så är det ibland. Jag kunde valt att ha dåligt samvete när jag åt pizzan, när jag åt sockrig barnyoghurt eller när jag tog en bulle till kaffet. Jag kunde valt att sitta där med ångest och stirrat på mitt bukfett för att sedan göra en massa situps. Eller kunde jag göra en ala Sanniestyle och äta nyttigt dagen efter eller minska på portionerna.

Men.. Jag vill lova mig själv en sak och det är att INTE tänka så mer. Fast det är inte så jävla lätt. Mat är njutning och det ska njutas! Man går inte upp femtioelva kilo efter att ha ätit en bulle någon gång i veckan. Jag vill inte ha ångest mer, så ska försöka sluta tänka sådär. Försöker jobba på det, men min höstdepression är som vanligt ikapp!

Kommentera

Publiceras ej