han med den röda kepsen.

0kommentarer

Nu så här i efterhand har jag kommit på att jag har lärt mig mycket när det handlar om relationer. Inte direkt för att jag är världsvan, men jag tror jag har lärt mig vilka egenskaper jag vill ha och vilka jag klarar mig utan. Det låter ju helknäppt att påstå att man kan välja sin partner... Men det gör man faktiskt på sätt och vis. Du handlar ofta utifrån ditt eget bagage och vad du har varit med om innan. Något som kan ske både på gott och ont. Du kan stöta bort människor som skulle kunna bli mycket viktiga för dig samtidigt som du ge vika för personer som skulle kunna dra ner dig i skiten. Man står lite i valet och kvalet. Personlighet eller utseende? Eller kan det vara så åtråvärt att man får både och? Ja kanske. Jag har lärt mig att en relation bygger mycket på känslor. Och för att jag ska bli nöjd behöver jag få det bekräftat på många olika sätt. Jag har lärt mig att när man inte får bekräftelsen blir man bara bitter, avundsjuk och uppnår ingen sinnesro. Jag kämpar fortfarande på mina negativa egenskaper som fortfarande sitter kvar. Tiden då jag var en osynlig fluga i ditt nät. Idag
är jag istället en fluga som som surrar runt fri och lycklig. Jag är inte fångad i någons nät, jag finns för allas uppsyn och folk kan både se och veta att jag tillhör någon. Tack för att du lärde mig handla i rätt riktning. För även om jag trivdes att vara den där flugan i ditt nät många gånger, så var det långt ifrån hållbart. Jag hoppas du har lärt dig något av mig också. PS; Konstig liknelse med att jag skulle vara en fluga, men what a häck!

Kommentera

Publiceras ej