Sagan om onsdagens påhitt.

0kommentarer

Jobbade till 17. Tröttheten efter jobbet hindrade dock inte mig från att gå ut. Det fick bli Onsdagdsklubben på Harrys, vilket inte är så mycket att hurra för, men jag gick ut med rätt inställning. Hamnade på efterfest såklart. Däckade fram mot småtimmarna och vaknade i morse inte fullt tillfreds med muntorrhet och vinballe. Eller vad skriver jag! Jag menar vinskalle. Den rossliga whiskeyrösten gick inte att undvika heller. Rösten som gjort sig hörd efter allt rökande.Inte bra. Efter lite snack med bästa vännen och killar som snarkade ikapp insåg vi att sällskapet skulle bli ett minne blott. Istället gick jag och min kompanjon med hungriga magar till stadens konditori. Ni som känner mig väl, vet vilka personlighetsförändringar jag kan utsättas för när jag inte underhåller min mage. Ja, vi fick ju inte ens någon mat på efterfesten! Inte ens lite makaroner, skamset! Nähe jag är världens bästa bakfyllo tror jag. Ps: jag sparade ett citat på min mobil som vi garvade åt hela vägen hem. Jag och hon. "Hejdå Jonas! din äckliga, rangliga gubbjävel" (internt och jättekul).
På väg hem och oförskämt pigga för att har sovit över på efterfesten... Älskar dig min fina jävla kompis.
Vi har alltid så kul och nu lir hon snart göteborgare. Fast vi är vana vid distanser. Inte så långa distanser dock.
Färdmedlet ner till Harrys.
 
 

Kommentera

Publiceras ej