fördomar

0kommentarer

fördomar är så jävla äckligt. Ändå är jag inte ensam om att ha det. Personligen anser jag själv att jag kan umgås med alla typer av människor oavsett vad de har för bagage. Så länge personerna i fråga utger äkta vänskap i gengäld, så är jag mer än nöjd. Självklart är jag inte perfekt utan är även jag byggd av fördomar. När jag tänker efter föds våra fördomar utifrån många olika ting. Vi refererar till egna erfarenheter, upplevelser och handlar utifrån sinnesstämning. Men framför allt tror jag fördomar utvecklas ur människans osäkerhet. Att det lixom är fult att vara annorlunda och då måste man "klanka ner" och propagera för att skydda sitt eget revir. Vi är så rädda för att betraktas som avvikande. Om man vill bättra på sin egen image genom att slopa fördomar får man nog arbeta hårt. Det handlar inte om att man måste göra en revolt som jag trodde från början. Att tycka allt som är annorlunda är bra och eftersökt-för det är det inte!!! Man måste försöka att tillhandahålla sin egna moral, samtidigt som man kan förstå att människor har olika åsikter. Jag menar, om jag möter en person som (för mig) har ett helt knäppt koncept eller utlåtande, måste jag acceptera det. Jag måste ha förståelse för att personen kan enligt mig vara helt dum i huvudet på den fronten, men helt amazing på en annan. Så min poäng med hela inlägget, ger folk fler chanser innan du dömer dem, för vad de kanske inte är! Jag fortsätter att jobba vidare för jag är fortfarande i ett leverne av förakt. Flummigt inlägg jag vet, men jag måste börja lära mig att se med andra ögon och inte vara så rädd för vad andra ska tycka och tänka. Samtidigt som jag måste bli mer vaksam vad jag har för egen moral, så att jag inte nonchalerar den och tar efter någon annans. ALLA HAR ETT VAL.

Kommentera

Publiceras ej