ifrågasätter mig själv

0kommentarer

idag fick jag en sån jävla hästspark rakt på handen! Skulle longera min häst och när vi skulle byta varv så gör Elmer en 360 vändning och gör en brall rakt upp i luften i höjd med mitt huvud. Av ren reflex skyddar jag mitt ansikte och känner hur hans hov nuddar min hand och en snudd vi hjälmen. Hästar är fan en farlig sport!!! Vad har jag lärt mig av denna resa? 1. eloge till mig själv som alltid använder hjälm (om det så är vid longering) 2. stäng paddocken så man slipper jaga hästjäveln efteråt och 3. undvik att vara nära hans bakdel.
Som sagt var min häst inte så "puttninuttig" som jag anspråkat att han är vid tidigare tillfällen. Imorgon väntar ett nytt projekt. Då ska jag rida på monsterhästen! Kanske ska använda säkerhetsväst också??
Här står han och ser oskyldig ut, men skenet bedrar! Även om han är
okomplicerad i många lägen så är det en jäkligt stor utmaning jag har dragit på mig.
Det är en häst med temperament. Skulle man kunna ställa diagnoser på hästar, så har den här kusen
garanterat ADHD.

Kommentera

Publiceras ej