PENGAR ÄR MAKT.

0kommentarer

Känner att jag vill ha ett jobb. Man har lixom tappat lite utav arbetsmoralen sedan man började plugga. Jag är lite rädd för att jag ska komma ut nyeximenerad och typ "gå in i väggen" det första jag gör. Har tänkt över en sak och det är att vi är så beronde av pengar här i livet. Jag trodde till en början att det var en billig klycha som Bratz, schteekare och andra översittare hade i sitt huvud! Man kan inte köpa lycka av pengar heter det och det är säkert sant, men att någon gång känna att man har lite överflöd kan väll inte vara direkt farligt? Det var längsen jag kände den känslan. Inte ens i sommar kände jag överflöd i plånkan. Det är så jävla jobbigt just nu. Jag vill gör så mycket, men kan inte göra ett skit! Mest av allt skulle jag vilja ha ett jobb att gå till. Ett jobb där jag känner att jag trivs. Att jag är bra på det jag gör. Ett jobb där man tjänar feta pengar. Ett jobb där jag inte behöver anstränga mig så mycket. Men i dagens läge där man måste ha utbildning för att kunna städa så är det inte så lätt. Den sista utvägen är hemtjänsten! Fast jag borde inte jobba där. Jag har tröttnat... Jag vill ha ett jobb där jag kan utvecklas och jag känner att jag utvecklats färdigt där. Jobb mottages gärna!



Kommentera

Publiceras ej