SVAR PÅ TAL!

0kommentarer

såhär är det alltid när man har häst i ett inhyrningsstall. Igår var mamma snäll nog att ta hand om Elmer, då jag hade full rulle i skolan. Idag när jag kom till stallet låg det en hästskit i spolspiltan. Jag tänkte inte mer på det, utan tänkte att någon kanske hade haft bråttom igår och missat ta upp den. Sen kommer några andra i stallet in och klagar på att det är stopp i avloppet och att det är bajs i spolspiltan. Ja, det är ju förvisso inte så trevligt, men man ska inte kasta sten i glashus ;). Efter en stund ber individen MIG att plocka upp den! Det är inte ens jag som låtit den ligga sådär? Möjligen min mamma. Hur som helst erbjöd jag mig att ta upp den, men jag hade så jävla stor lust att säga till personen i fråga att jag själv plockat upp en och annan skit efter deras hästar.
Jag har förståelse för att man kan glömma! Tycker bara inte man ska säga för mycket, när man själv inte kan hålla reda på allt! För mig är det en självklarhet att man t ex sopar hela stallet. Det blir ju trevligast för alla då!? Men en del har tydligen fullt upp med att sopa vid sin egen box... I ett stall ska man hjälpas åt! Inte klaga på varandra, det blir bara dålig stämning då. Jag blev dessutom svinarg eftersom jag personligen är ganska nogrann när det gäller sopning, förvaring etc. Det blir heller inte bättre av att det är en minderårig unge som säger till mig. En unge som inte ens mockar åt sin egen häst, utan har föräldrar till att göra det! Det är kanske fel av mig att gå in på det eftersom det i själva verket handlar om en uppfostringssak! MEN personligen tycker jag inte att man borde få ha häst om man inte kan sköta den själv! Det är så jag har blivit lärd och det ska jag lära min kommande barn också. Annars finns risken att det bli några lata översittartyper av ungarna och fy! Det värsta jag vet! Ska man ha häst ska man klara av att sköta allt vad det innebär. Jämför dock inte detta med elitryttare, då dom har det som ett jobb. Jag menar vanligt hästfolk nu!

Kommentera

Publiceras ej