Någonting bra här i livet.

0kommentarer

Är min häst Elmer Wood! Varit uppe sedan fem i morse. Vi har varit och tävlat i Ätrabyggden. Samåkte med JK stable och jag kan säga att den långa resan var lätt värt det! Min tränare levererade ordentligt! Hon kammade hem en nolla med varje häst inklusive min! Hur som helst debuterade min häst 1.20 idag! Han hoppade superfint och det var helt magiskt att höra att publiken utstråldade ord som "Gud vilken fin häst!" "vilka bakben" osv.. Det är ju lixom jag som bruka säga det om andras hästar! Kan inte annat än att vara en stolt hästägare nu. Många i min ryttarkrets är fundersamma varför inte jag tävlar min häst själv. Jag kan svara på det nu. Vi håller på och försöker att matcha hästen till 5-års championatet och eventuellt Falsterbo... Det är verkligen ingen lätt väg dit, men om det är någon som kan ta min häst dit så är det min tränare! Jag är fullständigt medveten om att jag inte kan det och dessutom har jag inte de ambitionerna. Vidare anser jag att det bara är plus i kanten att min häst vidareutbildas även om det inte är direkt gratis! Sen vill jag avsluta med att säga en till sak. Jag är nöjd med mitt arbete på Elmer Wood och för er som inte vet så kommer rättelsen här:
1. Jag köpte hästen som 2,5 åring. Oriden!
2. Jag har ridit in hästen HELT SJÄLV.
3. Jag har hoppat de FÖRSTA skutten med honom.
4. Jag hopptränar regelbundet med honom.
5. Alla grunder från marken har jag arbetat SJÄLV med. T e x galoppfattningar, galoppombyten osv.
6. Jag har fått hjälp av min tränare med bla treårstest, första hopptävlingen och mer banhoppning.
Jag har min underbara tränare att tacka för mycket! Men samtidigt måste jag erkänna att jag gjort ett ordentligt grovjobb själv också.

Kommentera

Publiceras ej