jag är en prestationsmänniska

0kommentarer

vilket inte alltid har varit till min fördel. När jag vill klara ett mål då ger jag mig fan på det tills jag klarar det även om vägen dit kan vara krånglig och krokig. När jag däremot vet att jag inte kommer att avgöra något med bravur utifrån mitt synsätt, då skiter jag i det helt och hållet. Allt eller inget lixom. Det där med vikt till exempel. Jag har försökt många gånger, men nu väntar jag på ett nytt ryck för att återigen misslyckas. Jag fortsätter att snurra i mitt lilla hamsterhjul. 
 
Just det. Jag och prestationer. Det går inte alltid ihopa.  När jag ska tävla med hästen så blir jag så jävla nervös. Nervös för att misslyckas. Även fast jag inte tävlar mot andra utan tävlar "mot mig själv" och att jag ska göra bra ifrån mig, så blir jag alltid skitnervig. Det är ganska jobbigt faktiskt. När det då går åt pipan blir jag frustrerad och framförallt arg på mig själv. Jag är så jävla rädd för att misslyckas. Och att misslyckas för mig kan handla om en sådan enkel sak som att råka göra en miss inne på ridbanan. Det är verkligen något jag behöver träna på..

Kommentera

Publiceras ej