tidsoptimist, javisst!

0kommentarer

Shit, jag kan verkligen inte anpassa mig till tider längre. Det händer dagligen i min vardag att jag kommer försent eller beräknar aktiviteter med stor orimlighet. Jag upplever personligen att jag inte hade dessa bekymmer när jag var yngre, men kanske var det så att man inte behövde anpassa sig till tider på samma vis då? Jag hade ju en mamma som hade koll på mig då. Idag händer det allt för ofta att jag kommer försent till bussen, att jag beräknar hinna med en buss och sedan inte gör det.. Ett typiskt exempel var idag. Jag skulle träffa min kurskamrat för att skriva på vårat examensarbete. Vi hade tid klockan 13.30 och jag kommer dit 14. INTE OK!. Anledningen till min försening var att jag var tvungen att sminka mig. (Ser ut som ett spöke för övrigt).  Jag trodde att jag skulle hinna med att laga mat, sminka mig och sitta vid datorn...För att komma i tid känns det som jag måste planera i god tid innan. Aja, mina chicken nuggets blev för övrigt kolsvarta! Jag är verkligen en hejjare på det där med käk ;)

Kommentera

Publiceras ej