tänk vad man ändras

0kommentarer

Jag fick det bekräftat häromdagen om hur mycket vi ändras över tid. Jag är inte alls den person som jag var för några år sedan. Jag kan sitta och störa mig över saker idag som jag förut inte ens lagt märke till. Jag pratade med en person som hade en ganska stor betydelse i mitt liv för några år sedan. Och idag kan jag sitta och fundera hur fan jag tänkte haha? när vi resonerar med varandra så stör jag mig skitmycket på personen ifråga. Jag vill egentligen inte göra det, då det såklart fanns fina minnen och stunder ihop överlag men ändå... Känns ändå fruktansvärt avlägset. Jag vet inte om problemet sitter hos mig eller personen, men detta var det jag störde mig på i vår konvensation iaf:
" Att plugga e ju slappt" (människan i fråga har aldrig lyft ett finger i skolan och studerar inte nu heller)
 
"jaha, men då blir det till att köpa lägenhet å så nu antar jag?" Köpa lägenhet!? Vem fan har råd att göra det nowadays!? Kanske om man gifter sig svinrikt eller har föräldrar med kapital, men ärligt? Personen har själv ingen köpt lägenhet och får hjälp ekonomiskt av sina föräldrar.
 
"Jag har ingen ****vän. Jag har inte tid med sånt, jag satsar på karriären vettu" Får det till att låta som att jag inte gör det? Och by the way kan man inte både satsa på karriär och ha förhållande?
 
"vart jobbar du nu då" att man har förklarat att man läser en extrakurs verkar vara svårt att förstå. Känns mest som ytterliggare ett sätt att stampa på mig och ba; "äh, men du har ju inget jobb!"
 
"ok, jag jobbar som ******* (fiffigt jävla namn som man inte ens vet vad det är för jobb) " Ännu ett försök till någon  tävling om vem som har det bäst?
 
Sedan är det en hel vetenskap för mig hur personer tänker kring ekonomi. Att prata som att man har otillräckligt med pengar och så äter man makaroner i två veckor... Snålhet är så jävla äckligt. Jag är själv världens fattiglapp, men jag står för det och jag är fan inte snål! Jag fattar inte varför folk har såna komplex över att vara en vanlig medelsvensson? Och ni "wannabemoderater" som vill att folk ska tro att ni har pengar, men sedan är ni bara en helt vanlig knegare som resten av Sveriges befolkning... Ärligt talat jag skiter i prestige! Att vara en fin människa sitter inte i auran runtomkring. Jag menar, en uteliggare kan vara en bättre människa! Over and out/ Sannie

Kommentera

Publiceras ej