luften rensas i skolarbetet!

0kommentarer

 
För inte så länge sen hade vi ett seminarium i skolan som handlade om ämnet sex och samlevnad. Jag kom dit och trodde att det skulle vara som vilket fjantseminarium som helst. Dock visade det sig att man skulle ha läst en bok och reflekterat över innehållet. Jag klarade mig utmärkt på lektionen, trots att jag inte läst en sida ur boken... men sen skulle vi givetvis lämna in vårt reflekterande skriftligt och  det dessutom utifrån bokens innehåll. Det var bara att gilla läget och jag fattade tag i tangenterna för att börja skriva efter lektionens slut. Jag var trött. Stressad och otaggad. Hur som helst lyckades jag knata ihop två sidor med reflektion. Jag skrev ungefär såhär:
 
" jag tycker inte att man i de tidigare årskullarna ska fokusera på sex som njutning, vilket boken framhäver. Jag tror istället det är viktigare att man pratar om relationer i större allmänhet och vilken betydelse relationen kan ha. Det kan ju t e x vara så att man inte kan känna njutning för att man inte känner sig trygg i förhållandet. Vidare tror jag att om vi lärare lägger vikt vid att undervisa att sex endast handlar om njutning kan eleverna agera därefter. De kan börja hora runt och i dagens samhälle är det inte särskilt poppis. De kanske blir stämplade och kränkta!".
 
Ok, den sista meningen var kanske lite väl hård, men i min riktiga text så var det precis det som var mitt budskap. Asså jag dör vad pinsam jag är! Men wtf jag fick G iaf ;)
 
 
 
efter och före-bilder. Om ni ville veta så hade jag redovisning i kemi/fysik/biologi idag.. Det gick bra, fast fysikläraren skulle klandra lite på våra experiment. Det är väll typiskt naturare. Jag trodde jag skulle dö av att sitta still och lyssna så länge på alla lektionsplaneringar... Hade min komplettering i fysik efteråt också! Jag fick G! wieeee.. Lättnad!

Kommentera

Publiceras ej