Drömmar, säger det någonting om oss själva?

0kommentarer

Jag vet inte. När jag vaknade idag kände jag att min dröm försökte säga mig någonting i allafall. Jag kan drömma konstiga saker annars också, men den här gången kändes det annorlunda. Jag drömde om att jag jagades samtidigt som jag drömde att jaga på samma gång. Av monster och efter monster. I själva jagandet och även när jag jagades så kände jag inte att det var hemskt på något vis. Däremot vaknade jag med en lätt ångestkänsla idag på morgonen. Kände mig otillräcklig och började tänka på alla saker som jag har misslyckats med i mitt liv. Jag brukar inte drömma overkliga drömmar och det kanske är därför jag la denna drömmen på minnet? Hur som helst vet jag att det är vanligt att drömma om att bli jagad/jagas. Jag har tidigare drömt flera gånger att jag har tappat tänderna och det är tydligen också väldigt vanligt. Enligt olika drömtydare kan min dröm förklaras genom följande;
 

Bli jagad

Att bli jagad - stress. Du har svårt att hinna, eller orka, med de krav som ställs på dig. Okända jägare handlar om en allmän fruktan för ekonomin och framtiden.

 

Att jaga andra

Att jaga själv - lösa problem. Att jaga något eller någon betyder att du bör/kommer att hitta drastiska lösningar på dina problem. Ju roligare du upplever jakten desto viktigare är det att du konfronterar sådant som stör dig i din vardag. Jaktglädje är en undermedveten tolkning av rättfärdig ilska, särskilt hos kvinnor.

 

Springa

Vilja-men inte kunna. Du har svårt att upptyga din vän om dina uppriktiga känslor. Känsla av att flyga fram: Ditt kärleksliv bereder dig inga bekymmer.

Försökte fly från en känsla, en rädsla, eller skynda på någonting. En känsla av brådska.

LÄGG MÄRKE TILL:

Lägg också märke till vilken tidpunkt på dagen det är och vilken årstid det är.

Lägg märke till vilka känslor du hade i början av drömmen och i slutet av drömmen. Slutet visar hur du hanterar det som drömmen berättar för dig om.

 

Källorna är hämtade från google och jag ansvarar inte för att det är säkra källor, men jag tycker det är intressant och kan vara värt att tänka på.

Kommentera

Publiceras ej