Smarta människor

0kommentarer

Jag är lite fascinerad över min kemilärare. Hon är så jäkla smart och jag har aldrig träffat någon som brinner så mycket för sitt jobb. Hon berättar allt för oss med ett leende på läpparna, gärna saker med personlig prägel. Med tanke på att hon är ganska utlämnande om sitt privatliv kan jag inte låta bli att tänka på en del knäppa saker. Typ som hon och hennes einsteinkompisar. ( ja, hon umgicks tydligen med sånt folk, då en av hennes bästa vänner är vetenskapsman nu för tiden). Jag undrar om dom typ har provat lustgas eller lekt med knallgas på fritiden? Har allt de gjort på sin fritid varit kemirelaterat? Istället för att dricka alkohol har de undersökt vilka alkoholer som brinner, hur man tillverkar metaller och haft långa diskussioner om periodiska systemet. Det är lätt att tro det när hon berättar sina storys.. Hon har liksom varit med om någonting som går att relatera till varje sak. Jag undrar iofs om hon har haft något liv ha ha? Jag kan inte tänka mig att hon legat och spytt i någon buske på fyllan eller att hon stått och dansat på ett barbord precis.. Inte för att det är så mycket "liv" men ändå. Den enda association jag kan göra som är kemirelaterad är att man ska undvika att förtära hembränt. För det första kan det vara träsprit och för det andra så vet man inte hur stark alkoholen är. Det sistnämnda fick jag prov på när jag var 17, och hade somnat samt spytt ner mig själv. Hur som helst, man måste nog inte vara smart redan som liten för att bli en bra lärare. Jag tror jag kommer bli bra ändå!

Kommentera

Publiceras ej