vägen är inte alltid lätt.

0kommentarer

Ibland blir man avundsjuk och man kan faktiskt inte hjälpa det! Det handlar om någons sorts jämförelsesjuka och den tror jag alla har känt någongång. Jag får jobbiga tankar när jag anser att jag lagt ner mycket tid och vilja på en måluppfyllelse som jag strävar efter. Då kan jag bli lite ledsen när typ någon med utan mål eller syfte lyckas med det som jag vill vill, men inte kan. Endast för att personen i fråga råka ha lite talang? Men jag då? Jag är talanglös? Men jag vill också lyckas... Nu är det inte rätt av mig att säga att de som lyckas inte har mål och syfte för det kanske dom har.. Men å andra sidan syns det inte!
 
Här med ska jag sluta jämföra mig med andra. Jag ska ha kul. Jag ska kämpa och utvecklas efter mina förutsättningar. Det kommer att bli tufft, men inte omöjligt. Jag har alltid rimliga krav. Vi ska kämpa tillsammans.
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej